The Smart Dancer Project

Photo Credit: Vassilis Makris

Online Κράτηση

 

«Το μπαλέτο δεν είναι απλά τεχνική. Είναι κάτι πολύ παραπάνω. Είναι το αποτέλεσμα μίας εγκεφαλικής διεργασίας, που εκφράζεται μέσα από την αρμονία της κίνησης. Η μαγεία του μπαλέτου κρύβεται  στη λεπτότητα και την καθαρότητα της κίνησης, στη συναισθηματικότητα του χορευτή και πώς ο ίδιος εκφράζει την προσωπικότητά του μέσα από τα βήματα.»

Μαρία Κουσουνή

Α’ Χορεύτρια ΕΛΣ

Πρώην Σολίστ Κρατικής Όπερας Βιέννης και Αμβούργου


Workshop Κλασικού Μπαλέτου με τη

Μαρία Κουσουνή,

Α’ Χορεύτρια της Εθνικής Λυρικής Σκηνής,

Πρώην Σολίστ Κρατικής Όπερας Βιέννης και Αμβούργου

 

Η High Art Dance, σε συνεργασία με τη Μαρία Κουσουνή, Α΄ χορεύτρια της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, διοργανώνει ένα μοναδικό κύκλο σεμιναρίων, Workshop Κλασικού Μπαλέτου με τίτλο «The Smart Dancer Project».

Η Μ. Κουσουνή εισηγείται έναν εξειδικευμένο κύκλο workshop κλασικού μπαλέτου με βασικό εργαλείο το μυαλό του χορευτή. Μας καλεί να βιώσουμε τα άμεσα αποτελέσματα στο σώμα μας και μας εμπνέει να χτίσουμε μαζί το μελλοντικό «έξυπνο» χορευτή.

Ο κύκλος workshop κλασικού μπαλέτου «The Smart Dancer Project» περιλαμβάνει:

  • Τέσσερα (4) ταχύρρυθμα workshop κλασικού μπαλέτου με τη Μαρία Κουσουνή
  • Θεωρητικό και πρακτικό μέρος
  • Βεβαίωση παρακολούθησης και ολοκλήρωσης σεμιναρίου
  • Φωτογραφική και βιντεοσκοπική κάλυψη

 


The Smart Dancer Project by Maria Kousouni

Για πρώτη φορά, η Μ. Κουσουνή μιλάει για την τεχνική με τρόπο που κανείς δε μίλησε μέχρι σήμερα. Μέσα από την τεράστια χορευτική της εμπειρία στην Ελλάδα και το εξωτερικό αλλά και την ανάγκη της να μεταδώσει τη συσσωρευμένη γνώση στους σημερινούς χορευτές, δημιουργήθηκε η ιδέα του «The Smart Dancer Project».

Στόχος των ταχύρρυθμων αυτών workshop είναι, μέσα από την ανάλυση των κανόνων και των αρχών του κλασικού μπαλέτου, να ενισχύσουμε την αντίληψη του χορευτή και να εκπαιδεύσουμε το νου να συνεργάζεται αρμονικά με το σώμα, δίνοντας τελικά το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα στο μάθημα, στην audition, στις εξετάσεις ή σε μια παράσταση.

Τα workshop θα περιλαμβάνουν θεωρητικό και πρακτικό μέρος, όπου και θα αναλυθούν ενδεικτικά ερωτήματα, όπως:

Πώς ένας χορευτής θα μπορέσει να κατανοήσει εις βάθος την τεχνική των βημάτων, χωρίς απλώς να μιμείται την κίνηση;

Γιατί είναι σημαντικό ο χορευτής να γνωρίζει τις ξεχωριστές ποιότητες των βημάτων και ποιος είναι ο τρόπος για να τις κατακτήσει;

Ποιες είναι οι λέξεις-κλειδιά που ενεργοποιούν τo κάθε βήμα ή κίνηση στο χορό;

Η Μ. Κουσουνή απαντά και αναλύει όλα τα ερωτήματα που προβληματίζουν το σημερινό χορευτή. Σε μια εποχή που η πληροφορία είναι άφθονη και προσιτή, δίνει πρακτικές και «έξυπνες» λύσεις στο χορευτή και τον καθοδηγεί να φιλτράρει με «έξυπνο» τρόπο τη γνώση, έτσι ώστε να ανταπεξέλθει στις ανάγκες που του επιβάλλει ο σύγχρονος κόσμος του χορού.

Σε Ποιους Απευθύνεται

  • Σπουδαστές και υποψήφιους επαγγελματικών σχολών χορού
  • Δασκάλους χορού ανεξαρτήτως συστήματος διδασκαλίας
  • Μαθητές επιπέδου Grade 6 και πάνω (αγγλικό σύστημα RAD/ISTD) ή επιπέδου  Degree III και πάνω (ρωσικό σύστημα Vaganova)
  • Επαγγελματίες χορευτές

Πρόγραμμα Α’ Κύκλου Workshop

Workshop 1: “The Smart Dancer Project – Barre”, Σάββατο 21 Οκτωβρίου & Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

Workshop 2: “The Smart Dancer Project – Centre”, Σάββατο 4 Νοεμβρίου & Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017

Workshop 3: “The Smart Dancer Project – Allegro”, Σάββατο 18 Νοεμβρίου & Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017

Workshop 4: “The Smart Dancer Project – Pointe”, Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

Συνιστάται η συμμετοχή και στα τέσσερα (4) workshop με τη σειρά, καθώς το κάθε ένα αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου, με στόχο οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν  πλήρη κατανόηση της πληροφορίας που θα τους δοθεί.

Δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης στο τέλος κάθε workshop και μία τελική βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης στο τέλος του κύκλου των τεσσάρων (4) workshop.

Τα workshop καλύπτονται φωτογραφικά και βιντεοσκοπικά.

Ημερομηνίες & Ώρες Workshop

«The Smart Dancer Project – Barre»
Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017, 15:00 – 18:00
Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017,  11:00 – 14:00

«The Smart Dancer Project – Centre»
Σάββατο 4 Νοεμβρίου 2017, 15:00 – 18:00
Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017,  11:00 – 14:00

«The Smart Dancer Project – Allegro»
Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017, 15:00 – 18:00
Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017,  11:00 – 14:00

«The Smart Dancer Project – Pointe»
Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017, 09:30 – 15:30

Αρχική τιμή: 110 € / workshop

Ειδική τιμή: 90 € / workshop*

*Για περιορισμένες θέσεις, ισχύει η τιμή προσφοράς των 90 € / workshop.

Ειδικές τιμές: Ρωτήστε μας για τις ειδικές τιμές που ισχύουν στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Σπουδαστές επαγγελματικών σχολών χορού
  • Δάσκαλοι με ομάδες μαθητών από επαγγελματικές ή ερασιτεχνικές σχολές χορού
  • Πακέτο: «Bring Α Friend» (BAF)
  • Προεξόφληση των τεσσάρων (4) workshop

 

Online Κράτηση

 

Κρατήσεις

Τρόπος Πληρωμής: Τραπεζική Μεταφορά / Κατάθεση

Η συμμετοχή σε κάθε workshop προϋποθέτει προκαταβολή 40 €.

Πληροφορίες και ειδικές τιμές στα τηλ.: 6948 049 049 & 6971 670 557

Χώρος Διεξαγωγής: ARTIRIA ATHENS, Λεωχάρους 13, Αθήνα – 2ος όροφος (400 μ. από στάση Μετρό Πανεπιστήμιο). Τ: 210 322 7446, W: facebook.com/ArtiriaAthens

 

Βιογραφικό Μαρίας Κουσουνή

Web: kousouni.com

FB: facebook.com/Maria-Kousouni

Η Μαρία Κουσουνή γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε με υποτροφία στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού της Δ. Γρηγοριάδου.

Η καριέρα της ξεκινά όταν στον Διεθνή διαγωνισμό νέων χορευτών στο Παρίσι της έγινε η πρόταση να γίνει μέλος του μπαλέτου της Κρατικής Όπερας της Βιέννης, όπου και δέχτηκε. Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα χορεύει σε πρωταγωνιστικούς ρόλους, όπου ανακηρύσσεται σε σολίστ. Η ξεχωριστή της παρουσία επισφραγίζεται με την επιλογή της από τον John Neumeier, στη συνεργασία τους για το μπαλέτο του «Όπως σας αρέσει» του Γ. Σαίξπηρ, εκφράζοντας την επιθυμία του να τον ακολουθήσει στο μπαλέτο του στην Κρατική Όπερα του Αμβούργου. «Η αξιοθαύμαστη ηρεμία«, «η κυρίαρχη σιγουριά«, «η εκθαμβωτική παρουσία«, «το ταμπεραμέντο«, «η πλούσια φαντασία που προσδίδει στους ρόλους και η άρτια τεχνική της σε συνδυασμό με τη μεγάλη ακρίβεια και τη σφοδρότητα της κίνησης» όπως έχουν γραφτεί από κριτικούς χορού στον παγκόσμιο τύπο, είναι τα στοιχεία που ανοίγουν τα μονοπάτια της εξέλιξης της, δίνοντας της τον τίτλο της σολίστ και στο μπαλέτο του Αμβούργου. Η επιστροφή της στην Ελλάδα μετά από πρόσκληση της Lynn Seymour συνοδεύεται από την ένταξη της στο δυναμικό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ως Α’ χορεύτρια.

Έχει χορέψει στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου όπως Βερόνα, Φρανκφούρτη, Μαδρίτη, Τόκιο, Οσάκα, Λουξεμβούργο, Νυρεμβέργη, Σαρδηνία, Σεβίλλη, Μπάντεν-Μπάντεν, Βόννη, Τρέντο, Ούντινε, Κλάγκενφουρτ κ.α.  και συνεχίζει να συμμετέχει σε παραστάσεις και Γκαλά χορού ως προσκεκλημένη. Έχει κερδίσει το «Prix Special» στον διαγωνισμό νέων χορευτών του Λουξεμβούργου και τιμήθηκε με το βραβείο χορού «Εξάλειπτρον».

Έχουν δημιουργηθεί διαφορά μπαλέτα για αυτήν όπως: «Το πουλί της φωτιάς» για το Teatro Philarmonico di Verona, «Μήδεια» σε μουσική του Μ. Θεοδωράκη για το Φεστιβάλ Αιγαίου στη Σύρο, όπου γίνεται αφορμή για τη κινηματογραφική ταινία «Ανακυκλώνοντας τη Μήδεια», «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» και ο ρόλος της νύφης στο «Ταξίδι στην αιωνιότητα» εμπνευσμένο από τις ταινίες του Θ. Αγγελόπουλου σε μουσική της Ελ. Καραΐνδρου του R. Zanella. Επίσης από τον ίδιο χορογράφο ο ρόλος της Αθηνάς στον «Προμυθέα» και ο ρόλος του πιανίστα στο «Καρναβάλι των ζώων»με αφηγητή τον Sir Peter Ustinov για το Φεστιβάλ του Linz, το «Adiemus», «Sensi», «Vision», «Kaffesiederball», «Duke’s nuts» κ.ά. Ο J. Bubenicek χορογραφεί το ντουέτο  «Hate to hate you»  στο «Unreachable ways»στο μπαλέτο του Αμβούργου, ο J. Neumeier το «Mahler IIV». Ο Kim Bradstrup δημιούργησε για εκείνη και την Αμαλία Μουτούση τα «Επτά θανάσιμα αμαρτήματα», η Α. Στελλάτου «Το χαμόγελο της Τζοκόντα» και «Μαρσύας» σε μουσική Γ. Χατζιδάκι κ.ά.

Εξέχουσες στιγμές στη καριέρα της είναι τα Πρωτοχρονιάτικα Κονσέρτα της Βιέννης που μεταδίδονται ζωντανά σε όλο τον κόσμο. Χόρεψε τρεις φορές σε χορογραφίες των V. Malakhov, B. Eifmann και R.Zanella.

Η καλλιτεχνική της πορεία καλύπτει ήδη συνεργασίες με τους σημαντικότερους χορογράφους  όπως J. Neumeier, G. Balanchine, N. Makarova, Ch. Weeldon, R. Noureyev, V. Malakhov, J. Kilian, W. Forsythe, J. Cranko, P. Writght, Hans Van Manen, K. MacMillan, R. VanDanzig, F. Ashton, G. Samsova, K. Bradstrup, B. Eifmann, Y. Boquin, R. Zanella, L. Massin, E. Tschernichova, R. Barra, J. Stromgren, P. Delcroix, I. Moukhamedov, J. Boubenicek, D. Lommel κ.ά.

Το ρεπερτόριο της καλύπτει μια μεγάλη γκάμα σε κλασικά, νεοκλασικά και σύγχρονα μπαλέτα όπως: Ρωμαίος και Ιουλιέτα ( Chor. J.Cranko και R.Zanella), Μπαγιαντέρα ( N. Makarova και V. Malakhov), Καρυοθραύστης ( R. Zanella, J. Neumeier και J. Stromgren) Ωραία κοιμωμένη ( P. Wright και J. Neumeier),  «Ο θάνατος του κύκνου» (M. Fokine), Ρέκβιεμ, Νιζίνσκι, Θάνατος στη Βενετία, Όπως σας αρέσει, Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας, Preloudes CV, σόλο από το Magnificat, Mahler VI, Songs of the night (J. Neumeier). Ερωτευμένος Σοπέν (Y. Boquin), Μήδεια, Σταχτοπούτα, Το πουλί της φωτιάς, Όλοι χορεύουν Βαλς, Beethoven, Ταξίδι στην αιωνιότητα, Μπολερό, Ιεροτελεστία της άνοιξης, Sensi, Empty place του R. Zanella, Ζιζέλ (Tschernichova και Mukhamedov) Ονιέγκιν (Moukhamedov), Βασίλισσα του χιονιού (R. Barra), Ζορμπάς ( L. Massin), Adagio Hammerklavier (Hans Van Manen), Polyphonia (C. Wheeldon), Τέσσερα τελευταία τραγούδια (R. Van Danzig), Κουρσάρος (ντουέτο), Πακίτα (G. Samsova), Theme and variations και Tchaikovsky pas de deux (G. Balancine), Bassi and Bournonville pas de deux από το Χορό Μεταμφιεσμένων(V.Malakhov), Petite mort (J.Killian), Slingerland ( W.Forsythe), Silence sans reproche (C. Delcroix), Unnereichbare orte (J.Boubenicek), Exit (V.Tamburi), Raymonda και Λίμνη των κύκνων (R. Noureyev), Die Puppenfee (J. Hassreiter), Η κυρία με τις καμέλιες (J. Neumeier), Κακοφυλαγμένη κόρη (Sir F. Ashton), Manon (K. Mac Millan), Μαρσύας (Α. Στελλάτου), Air, Links (Α. Φωνιαδάκη), Forstand, Bitter earth και Phasma (Β. Μπίκος) κ.ά.

Τα τελευταία χρόνια έχει παρουσιάσει χορογραφίες της στο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τίτλους ‘Parallels’, ‘Root’, ‘Don’t forget to play’ και το ‘Theater of manners’. Για την Επαγγελματική Σχολή της Λυρικής Σκηνής την ‘Etude’ από τη Σταχτοπούτα του Prokofiev, ‘Scerzo’ του Shostakovich και ‘Concerto Symphonique Bleue’ του Littolf. Χορογράφησε την οπερέτα ‘Νυχτερίδα’ του J. Strauss σε σκηνοθεσία του Α. Ευκλείδη. Εμπνεύστηκε και χορογράφησε το ‘Καρμενσίτας’, την πρώτη όπερα-μπαλέτο για παιδιά στο πρόγραμμα της ΕΛΣ σε σκηνοθεσία του Α. Ευκλείδη και μουσική ενορχήστρωση του Γ. Μπελόνη πάνω στο πρωτότυπο του G. Bizet από την Κάρμεν.

Από το 2007 διδάσκει κλασικό μπαλέτο στην Επαγγελματική Σχολή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και διδάσκει σε σεμινάρια κλασικού μπαλέτου στην Ευρώπη και στην Ελλάδα συμμετέχοντας ενεργά σε project, διαλέξεις και μελέτες γύρω από την ανάπτυξη και τη διαπαιδαγώγηση, τη διδασκαλία του κλασικού-νεοκλασικού χορού και ρεπερτορίου.